Basarab Nicolescu – Théorèmes poétiques/Teoreme poetice

Acest volum bilingv franco-român, ilustrat de Mircia Dumitrescu, adună laolaltă cugetări, meditaţii, aforisme, pilde de înţelepciune ale teoreticianului-fizician şi gânditorului român stabilit în Franţa, Basarab Nicolescu. Textele sunt grupate în treisprezece secţiuni: Niveaux de Réalité / Nivele de Realitate; La Raison / Raţiunea; Science et tradition / Ştiinţă şi tradiţie; Le Sense / Sensul; La Transdisciplinarité / Transdisciplinaritatea; La poétique quantique / Poetica cuantică; La Cosmodernité / Cosmodernitatea; La Bêtise / Prostia; La Nature / Natura; Le tiers secrètement inclus / Terţul tainic inclus; Dieu(x)  / Dumnezeu(i); La vie – la Mort / Viaţa – Moartea; Je / Eu. A vorbi despre ele sau încercarea de a le explica înţelesul ar fi totuna cu a le priva de farmecul brevităţii cu care îi oferă cititorului mostre de gândire în stare pură. De aceea, numai citarea se potriveşte acestor texte, despre care autorul însuşi spune că: „Teoremele poetice nu demonstrează nimic: ele dezvăluie Evidenţa Absolută, ascunsă pretutindeni“.

Scris de Ilă Citilă

L-au impresionat din şcoala generală Marin Preda şi Mircea Eliade. Avea poemele lui Ginsberg în copii la indigo. Este vicepreşedinte al Asociaţiei Profesioniştilor de Relaţii Publice şi membru al American Association of Political Consultants. Coordonează blogul de cărţi BOOKISEALA.